Így lesz a sport zsírégető hatású

2018. szeptember 17. |

Nagyon nem mindegy, hogy mit csinálsz edzés közben. A futás, az edzőtermi edzés és a séta is teljesen másképp hat a testedre. Akkor mégis melyik a legjobb zsírégető edzés?

Az alapokról annyit, hogy fontos megérteni az aerob és kardió edzés közötti különbséget. Sokan mondják, hogy kardiózniuk kell, mert az zsírégető. Pedig a fogyásra nem a kardió, hanem az aerob edzés a megoldás. Kardió közben a pulzusod magas (magasabb, mint 140), lihegsz, nem tudsz beszélni közben és lehet akár 10-20 perces is az edzés, mert teljesen kifáradsz. Ezzel szemben az aerob edzés közben a pulzusod közepes (115-135), tudsz még beszélni is és hosszú ideig tudod csinálni. Ezek a különbségek meghatározzák azt, hogy a két mozgás mire jó. Nagyon leegyszerűsítve a kardió mozgás lényege a kondíció növelése, amely során a májban és izmokban tárolt „szénhidrátokat” fogod használni a nagy intenzitás miatt. Ezzel szemben egy monoton aerob edzés során a szervezeted a tárolt zsírokhoz fog hozzányúlni, nem lesz szüksége a „gyors energiára”. Természetesen a két dolog keveredik, tehát az aerobtól is jobb lesz a kondíciód és a kardiótól is fog lemenni zsír, de közel sem lesz olyan a hatás. A lényeg tehát, ha zsírt szeretnél veszíteni, akkor aerob edzést végezz.

zsírégető edzés
Figyelj oda, hogy hűvösebb időben rendesen beöltözz. Ez nagyon fontos, ha a zsírégetés a cél.
De mi lehet, akkor aerob edzés?

Amennyiben teljesülnek az edzés feltételei, akkor sok sportot használhatsz erre. Fontos, hogy 40-60 percen keresztül tudd végezni, legyen monoton és azonos ütemű. Ne fázz közben, mert az nem kedvez a zsírbontásnak és a pulzusodat tartsd 120-130 között.

Ilyen sportok lehetnek például:

Gyors séta/nordic walking: A pulzusod nem fog az egekbe szökni és szabadban simán tudod végezni. Közben gondolkozhatsz és kikapcsolhatsz. Csak arra figyelj, hogy hidegebb időben jól öltözz be.

Kerékpározás: Egy kellemes tempó mellett simán hozhatod az elvárt pulzust. Arra figyelj, hogy ne állj meg 10-15 percenként, mert akkor oda a monoton mozgás és a zsírégetésre legmegfelelőbb környezet!

Lépcsőzés: Konditeremben könnyű kivitelezni és kevésbé kell kapkodni a lábaidat, mint séta közben. Akár filmet is nézhetsz közben.

Futás: A futás már vékony jég. Akinek tényleg jó a kondija, az elmehet kocogni, de általában a séta elég szokott lenni. Természetesen, aki sokat fut és edzett, annak megfelelő lehet. Én a félmaraton futásaim ellenére is sétálni szoktam.

Remélem választ kaptál arra, hogy milyen egy zsírégető edzés, azaz mit kell csinálni, hogy a tested a leghatékonyabban használja fel a zsírokat. Nem az a lényeg, hogy a lehető legjobban lefáraszd magad. A lényeg a monotonitás, az időtáv és a pulzus. Ha szeretnéd, hogy segítsünk a személyre szabott edzésterved elkészítésében, akkor kattints ide.