Túrópalacsinta

2018. augusztus 16. |

Összetevők

  • 250 g zsírszegény túró
  • Kosárba 50 g zabpehelyliszt
  • 2 db tojás
  • Kosárba 40 g eritrit
  • 10 g vaníliás eritrit
  • 1 kávéskanál sütőpor
  • Kosárba 0,5 dl kókusztej
  • Kosárba kókuszzsír a sütéshez
A Kosárba-ral jelölt termékeket egy kattintással a kosárba teheted!

A legfinomabb túrópalacsinta receptet hoztam nektek, ami amellett, hogy lélegzetelállítóan finom még diétás is.

Túrópalacsinta elkészítése:

A zsírszegény túrót tegyük egy keverőtálba és üssünk rá két tojássárgáját. Legegyszerűbb, ha krémes állagú túrót vásárolsz, de a darabos is teljesen megfelelő. Én is csak darabosat tudtam most vásárolni, csak ilyenkor még össze kell turmixolni, hogy finom krémes legyen a túró. Tehát attól függően, hogy darabos vagy krémes a túrónk, turmixoljuk vagy keverjük jó alaposan össze. Amint ezzel megvagyunk, hintsük bele az eritritet, vaníliás eritritet, zabpehelylisztet és a sütőport, majd ismét keverjük jól össze.

túrópalacsinta
Egészséges túrópalacsinta elkészítése lépéről lépésre. Figyelj, hogy a tojásfehérjét jó habosra felverd, csak így nem fog leragadni a palacsinta sütés közben!

Ezután jöhet bele fél dl kókusz vagy bármilyen más növényi tej, amit használni szoktál és ezzel is dolgozzuk össze a túrós masszát. Egy külön edényben a tojásfehérjét verjük kemény habbá. Ez nagyon fontos lépés, ha ezt kihagyjuk nem tudjuk majd megfordítani a palacsintákat, mert sajnos oda fognak ragadni. Amikor, már elég kemény a hab, (amit úgy tudunk megállapítani, hogy ha fejjel lefelé fordítjuk az edényt, akkor sem esik ki belőle), akkor óvatosan forgassuk bele a túrós masszába. Ilyenkor pedig arra vigyázzunk, hogy ne törjük össze a habot, szép óvatos mozdulatokkal keverjük. Már csak annyi van hátra, hogy felforrósított serpenyőben kevés kókuszzsíron aranybarnára sütjük a palacsinták mindkét oldalát. Ennyi tésztából körülbelül hat kisebb méretű palacsinta fog kijönni.

Diétában is fogyasztható étel.

Jó étvágyat!

 

Túrópalacsinta elkészítési ideje: 25 perc