Milyen egy jó diéta?

2019. február 3. |

Ha egy szóval szeretném kifejezni, hogy milyen egy jó diéta akkor azt mondanám, hogy SZEMÉLYRE SZABOTT.

Mivel minden ember különbözik, így mindenkinek más és más válik be a leginkább. Ezért nem egy jó döntés a heti 4-5 kiló fogyást ígérő csodamódszereknek hinni. Ezek nem a te szervezeted igényeihez lettek kitalálva, sőt igazából senki igényeihez, csupán a mindenáron súlyvesztés a lényegük. Sajnos ezek a fogyások nem szoktak hosszú távon tarthatók lenni és a leadott kilók sem csak a zsírból fognak eltűnni.  Először vizet ad le a szervezet és utána bizony az izmok is egyre inkább csökenni fognak. Ebből pedig az következik, hogy a feszes, csinos alaknak is búcsút lehet inteni. Amikor pedig véget ér ez a sanyargatás, akkor sajnos ezek a leadott kilók elég gyorsan vissza is jönnek, akár kamatostul is. Létezik azonban többféle valóban hatásos, személyre szabott jó diéta is. Egy dolog biztosan azonos, hogy csak úgy tud hatásos lenni, ha kevesebb kalória kerül be a szervezetbe, mint amennyire szüksége lenne. Éppen fordítottja annak, ahogy a felesleg felkerült a testre, ugyanis ahhoz pont több kalóriát kell enni, mint amennyi elég lenne.

Továbbá szerintünk azon felül, hogy személyre szabott, több kritériumnak is meg kell, hogy feleljen egy diéta.

Most ezeket szedtem össze nektek, hogy könnyebben igazodjatok el a diéták világában.
  1. Fontos figyelni arra, hogy a diéta egészséges is legyen. Figyelni kell, hogy biztosítva legyen szervezet számára összes nélkülözhetetlen tápanyag. Tehát a szénhidrát, fehérje, zsír, rost, vitamin és ásványi anyag. Ezek a bevitt tápanyagok jó minőségű élelmiszerekből történjenek. Milyenek a jó minőségű élelmiszerek? – szénhidrát: alacsony glikémiás és inzulin indexűek legyenek, ezáltal lassabban szívódnak fel és kevésbé emelik meg az inzulinszintet, mint az egyszerű szénhidrátok – fehérje: törekedni kell, hogy alacsonyabb zsírtartalmú fehérjék szerepeljenek a diétában – zsírok: nem szabad elhagyni a zsírokat, csupán jobban kell figyelni a telítetlen zsírok bevitelére, az Omega-3 fontosságára és alacsonyabbra szorítani az Omega-6 bevitelt –  rost: leginkább zöldségekből és magas rosttartalmú ételekből lehet fedezni (napi 20-30g rost)
  2. Heti 0,5-1 kiló körüli fogyás az ideális egy diétában. Hiszen, ekkor megvalósul az a cél, hogy a fogyás a testzsírból történik és nem az izmokból.
  3. Az anyagcsere-folyamatok helyes működéséhez fontos a vízfogyasztás. Az ajánlott mennyiség 20 kg/1 liter. Tehát egy 60 kg-os embernek 3 liter vizet szükséges meginnia egy nap.
  4. Ne feledkezzünk meg a testmozgásról sem. Diéta közben a legjobb zsírégető jellegű mozgásformákat végezni. Az egyik legjobb ilyen az aerob edzés. Viszont azt is érdemes tudni, hogy fogyókúra szempontjából a helyes étkezés a legfontosabb.
Diéta után fontos kitérni arra is, hogy hogyan ne szaladjanak vissza a már leadott kilók, ha úgy érzed elérted a célodat.

Erre a válasz nem egy nagy ördöngösség, csupán annyi, hogy nem szabad visszatérni a régi rossz étkezésre, tehát életmódot kell váltani. Ez nem sokban különbözik a diétától, de ilyenkor nem kell szigorúam kimért adagokat követned. Amiket viszont egy diéta során megtanultál, hogy milyen élelmiszereket jó, ha eszel és mik azok, amiket jobb elkerülni, ezeket itt is be kell tartanod, de már sokkal lazább lehetsz, mint előtte. Nem kell méregetni miből mennyit eszel. Ezután csak figyelni a mértékletességre és arra, hogy minden tápanyagot bejuttass a szervezetedbe. Nyugodtan eheted a kedvenc ételeidet, ha megkívánod, hiszen a hét túlnyomó részében úgy is helyesen táplálkozol, ezért nem kell lemondanod róluk.

Tehát végső soron összegezzük, hogy ha meg szeretnél szabadulni a felesleges kilóidtól, akkor egy személyre szabott diétával kell elkezdened az utat a célod felé.  Amikor elérted a dédelgetett súlyt, akkor ne hagyd, hogy visszajöjjenek azok a kilók, tegyél ellene a helyes életmódoddal.

Ha te is el szeretnél indulni az úton és kipróbálnád a diétázóink kedvenc programját, akkor ITT olvashatsz róla és nézheted meg, mit csinálunk másképp, mint sokan mások.