Miért jó, ha van edzésterved nőként?

2019. január 20. |
Írta: koligyerbence koligyerbence

Azzal, hogy van egy jól megírt edzésterved és naplózod az edzéseidet, hosszú évek munkáját spórolhatod meg magadnak és az átalakulásodat is felgyorsíthatod. Persze ez nem azt jelenti, hogy létezik legjobb vagy leghatásosabb edzésterv. Elmondom, hogy akkor mégis miért fog ez segíteni neked.

Az első és egyik legfontosabb tényező, hogy egy rendesen összeállított edzéstervvel nem a kedvenc vagy legkönnyebb gyakorlatokat fogod csinálni, hanem azt, amitől fejlődni fogsz. Ki ne követne el olyan hibát kezdőként, hogy hetente beleül a kedvenc gépébe, beállítja a jól megszokott súlyt és csinálja a kis edzését? Elmondom, sokan követik el ezt a hibát, pedig sokkal gyorsabb lehetne a fejlődés, ha egy jól összeállított edzéstervet követnének. Egy jó edzésterv változatos gyakorlatokkal, változó ismétlésszámokkal és különböző pihenőidőkkel terheli az izmokat. A fejlődésnek pedig ez a kulcsa, hogy az izmok ne szokhassák meg a terhelést, hanem folyamatosan fejlődjenek.

Sokan hanyagolják a vádli edzését, mert egy olyan izom, ami igazán “tud égni”. Egy jó edzéstervből viszont nem maradhat ki.

A második fontos tényező, hogy kontrollálhatod a fejlődésed vagy stagnálásod. Láthatod azt, hogy hány kilóval, mennyi ismétlést tudsz csinálni. Ha 1 éve mindig a jól megszokott súlyokhoz mész oda edzeni, akkor az utóbbi egy évben nem fejlődtél. Ha van edzésterved, akkor pár hónap után észreveheted ezt és javíthatod a hibád az intenzitás növelésével.

A harmadik fontos tényező, hogy a Te igényeidnek megfelelően fejlődhetsz. Valaki kerekebb feneket, valaki feszes hasat, más pedig csak csinosabb alakot szeretne. Miért csinálnál olyan gyakorlatokat, ami lehet nem is olyan fontos vagy nem jó neked? Nem elfeledkezve arról, hogy egy nőnek teljesen felesleges hetente mellre edzenie. Viszont egy férfinek fontos lehet.

Ez a három dolog pedig azt jelenti, hogy 1 olyan hét sem fog eltelni, amikor ne edzenél elég változatosan, elég nagy súlyokkal, tehát folyamatosan, hétről-hétre csinosabb alakod lehet. Ezért gondoltuk úgy, hogy fontos erről beszélnünk. Az egészséges fogyáshoz szerintünk szervesen hozzákapcsolódik az egészséges test és izomzat is. Ennek eléréséhez pedig kezdőként jó, ha használsz edzéstervet, mivel több tucatnyi hibát kerülhetsz el vele.

Ha szeretnéd, hogy segítsünk a Te igényeidnek megfelelően összeállítani egy edzéstervet, akkor ne habozz, hanem kattints ide.