Így lehet szülés után fogyni, ráadásul két gyerek mellett

2018. szeptember 24. |

Anett vagyok, 2 gyerekes anyuka. Sokáig gyűjtöttem a bátorságom, mert nem szeretek szerepelni és nem vagyok arra büszke, hogy volt rajtam plusz kiló (nem is kevés!). Szeretnék segíteni azoknak, akik ugyanebben a cipőben járnak, mint én.

A kisfiam 6 éves. A terhességem előtt gondosan elterveztem, hogy én 10 kg-nál nem fogok többet hízni, de sajnos 23-at sikerült. Nagyon figyeltem, hogy sok bio gyümölcsöt és zöldséget egyek, valamint mindig változatosan étkezzek. Valószínűleg a mennyiségekkel volt a baj, pedig nem volt éjszakai evészet. Nem vertem ki a balhét hajnali 2-kor, hogy nekem most azonnal savanyú uborka kell jégkrémmel. Terhesen nem is láttam magam kövérnek és a közel 4 kg-os gyerkőc miatt nagy is volt a hasam, akkor az arányokkal nem volt baj.

A szülést követően 10 kg le is ment rólam azonnal.

Maradt 13 kg, és amire nem számítottam, az a szoptatás 11 hónapja alatt újabb felszedett 10 kg. Na persze ennem kellett, hogy legyen tejem, de este 6 után már nem ettem, de a szervezetem úgy érzékelte, hogy valamit el akarnak tőle venni és mindent tartalékolt a nehezebb időkre. A tojásleves, sír a gyerek – beindul a tej és hasonló tejszaporítók nekem nem segítettek, csak az alkoholmentes sör, abban azért meg van kalória. Az eredmény 23 kg + és egy 11 hónapos gyerek. Utáltam magam és vártam, hogy diétázhassak. A magam iránti utálattal óriási erőre kaptam. A férjem a plusz kilókkal is imádott, máig nem értem, de elfogadta, hogy ez így alakult és boldog volt, hogy apa lett. Igazából nem is volt szükségem arra, hogy más is utáljon, elég volt saját magamat. A diétázáshoz az elhatározás és az akaraterő nagyon fontos, az én esetemben az önutálat is sokat segített.

A szülés utáni fogyás elkezdése előtt sokat beszélgettem a tesómmal, aki később megalapította a Medipront.

Ebben az időben a Medipron csak egy jövőbeli álom volt számára, az étrendeket és tanácsadásokat, akkor csinálta, amikor volt ideje. A diéta megtervezésében nagy segítségemre volt, mert tudatosan táplálkozott, élsportoló volt, illetve a hobbija az egészséges életmód kutatása, az ételek böngészése és a főzés volt. A diétát nem drasztikusan kezdtem, először az ötszöri étkezést kellett bevezetnem. Ettem gyümölcsöt, mindenből teljes kiőrlésűt, valamint a zöldségek mennyiségét emeltem meg. Reggelire ettem kenyeret, de a nap többi részében nem. Arra figyeltem, hogy a hús mellé a köretem, a hús mennyiségének fele legyen. A diéta első napjától szedtem vitaminokat is pluszban. Itt még nem sportoltam, hanem sokat sétáltam babakocsival, este húst és különböző fehérjeforrásokat csak zöldséggel fogyasztottam. 2 hónap alatt fogytam 10 kg-ot, különösebb erőfeszítés nélkül. Maradt 13 kg, az induló súlyomhoz viszonyítva. A következő 5 kilót nagyobb odafigyeléssel sikerült lefogynom, sporttal, aerob edzéssel, amit heti 3-4 alkalommal csináltam. Az aerob edzésnek az a lényege, hogy monoton, hosszú ideig tartó sportot csinálj, hogy a szervezeted a zsírokat használja fel. Ezt előtte nem is tudtam, mindig futottam, ami nem is jó elvileg.

Az utolsó 8 kg-ot a számomra előírt (magasságomhoz és testsúlyomhoz) diétával sikerült leadnom és heti 7 aerob edzéssel.

Minden nap 40 percet sétáltam, gyors tempóban a futógépen. A napi ötszöri, kigrammozott ételt, 2 naponta főztem meg magamnak. A 8kg-ot 9 hét alatt fogytam le, 7 hónap alatt értem el a teljes 23 kg-os súlyvesztést.  A kisfiam nem járt bölcsibe, mellette főztem. Amikor aludt, akkor sportoltam, félre téve a házimunkát és az atomrobbantott lakást. A fogyásomra koncentráltam, mert fontos volt számomra, hogy jól érezzem magam a bőrömben és a családom egy boldog, kiegyensúlyozott anyát és feleséget kapjon vissza. Boldog voltam és megfogadtam, hogy a következő terhességemnél tényleg oda fogok figyelni.

A kislányom 1 hónap múlva lesz 2 éves, a terhesség alatt nagyon változatosan ettem.

Natúr magvakat kívántam nasi gyanánt, ami jobb a jégkrémhez képest, de 12 kg-ot híztam. A szülést követően 7 kg maradt rajtam, aminek nagyon örültem, a gyerkőc majdnem 4 kg volt. A szoptatás alatt viszont ismételten 10 kg-ot híztam. Kevesebb volt a tejem, mint az első babánál, az alkoholmentes sör sem segített. Ha salátát ettem vagy nem elég tartalmasat, a gyerek éhesen üvöltött. A szoptatást viszont fontosnak tartottam. 17 kg-ot kellett összesen leadnom. Az előző diéta sok mindenre megtanított, tudatossá váltam, most tudtam mire számíthatok. A diétát rögtön a tesóm csinálta, nem keresgettem mást és egyből a grammozásos étkezéssel kezdtem. Bencével mindig egyeztettem, ha szerettem volna változtatást az étrendemben, illetve tanácsát kértem, ha túl sokat vagy túl keveset fogytam a bizonyos héten. Mostanra azt is tudom, hogy heti 1 kg fogyás az ideális és ez tartható hosszú távon. Minden nap sportoltam, 14 hét alatt sikerült 13 kg-tól megszabadulnom.

Még kell pár kilót fogynom, hogy magamnak teljesen megfeleljek.

A kicsinek volt egy több hónapos alig alvós időszaka, ami az én életerőmből és energiáimból is vett el. Kezdünk kilábalni belőle és a rendszeres sportot is be fogom tudni építeni az életembe hamarosan, illetve a diétát újra elkezdeni. A súlyomat tartom, megtanultam jól étkezni, jól bevásárolni, ami azt jelenti, hogy adalékanyag mentes élelmiszereket veszek, figyelek a glikémiás indexre, hozzáadott cukorra és zsírokra. Nem a light-ra figyelek, hanem a jó összetevőkre. Bence megtanított engem bevásárolni, 4 órán át néztük együtt a termék összetevőket és már én is tudom, hogy mire figyeljek a bevásárlás során.

Higgyétek el, van kiút, megéri, hogy szeresd magad, de kell a támogatás. Mi az a pár hét diéta az életetekből? Utána pedig minden jól fog rajtatok állni és a kedvetek is megváltozik. Kitartást és sok sikert kívánok!

Anett

Ha te is hasonló cipőben jársz, mint amiben Anett járt, akkor itt tudod megnézni, hogy pontosan milyen diétával lett sikeres nála a szülés utáni fogyás.