Feszes fenék gyakorlatok

2018. augusztus 24. |
Írta: koligyerbence koligyerbence

Sokaknak igazán nagy fejtörést okoz a kerek és feszes fenék elérése, ezért bemutatunk pár gyakorlatot, ami szerves részét képezi a feszes és formás fenék elérésének.

1. Feszes fenék gyakorlatok – Guggolás

A guggolás nagyon fontos, ha feszes feneket szeretnél. A láb összes izmát megdolgoztatja, valamelyiket jobban, valamelyiket kevésbé. Nagyon jó a combhajlító és combfeszítő, valamint a farizom edzésére. Fontos, hogy teljesen a földig guggolj le, mivel a derékszögben megállított guggolás terheli a legjobban a térdet. Aki térdfájós az biztosan érzi is. Fontos, hogy a térd ne nagyon kerüljön a lábujjak elé, valamint a hátad egyenes legyen, a lábfejek pedig nézzenek egy kicsit kifelé. Ezeket a dolgokat be kell tartani a sérülésmentes, ízületbarát edzés érdekében. Aki egyszer megtanul szabályosan guggolni és minden héten keményen csinálja, annak borítékolható a kerek fenék. A biztonság kedvéért mutatunk még pár gyakorlatot, hogy még komplexebbé tehessük az edzésed.

feszes fenék gyakorlatok
Figyelj rá, hogy a lehető legmélyebbre engedd be magad. Viszont az alsó hátad semmiképp ne kezdjen el behajolni.

2. Feszes fenék gyakorlatok – Kitörés

A kitörés az egyik legjobb gyakorlat. Még jobb, ha valamilyen emelvényről lépsz le, így mélyebbre tudsz lemenni, ami jobban megdolgoztatja az izmaidat. Itt is fontos, hogy a térd ne kerüljön a lábujjak elé, mivel ez terheli az elülső keresztszalagot, valamint a térdben található porcfelszínt. Itt is fontos az egyenes hát és a lassan koncentráltan kivitelezett gyakorlat. Testsúlyunkat az elülső lábunkra kell helyezni. Fontos, hogy ne emelkedjen el a sarkunk gyakorlat közben, ezért arra próbáljunk figyelni, hogy sarokkal, de inkább talpközéppel nyomjuk fel magunkat. A gyakorlatot izgalmasabbá és még fárasztóbbá teheted, ha sétáló kitörést végzel.

feszes fenék gyakorlatok
Ezt a gyakorlatot csinálhatod sétálva is. Mi leginkább úgy szoktuk, mivel úgy a legnehezebb.

3. Feszes fenék gyakorlatok – Felhúzás mereb lábbal

Itt is fontos a pontos kivitelezés. Vállszéles terpeszbe kell állnod, súllyal a kezekben. Egyenes háttal a föld felé kell közelíteni a súlyokat, és mielőtt a földhöz érnél, indulhat visszafele a mozgás. Nagyon jól megdolgoztatja a merevlábas felhúzás a hajlítókat, valamint a farizmot. Fontos, hogy hátad végig egyenes legyen, így elkerülheted a sérüléseket.