Ezért kell mindig nyújtani

2018. szeptember 17. |

Sokan az edzés befejeztével már mennek is tusolni vagy öltözni. Azonban egy fontos dolog kimarad, a nyújtás. Elmondjuk, hogy miért nem szabad hanyagolnod és milyen előnyeid fognak származni belőle.

A nyújtás sokkal fontosabb annál, mint azt sokan gondolják. Rövid távon nem annyira fogod érezni, ha hanyagolod, sőt hozzászoksz az érzéshez. Azonban, amint elkezdesz nyújtani, érezni fogod a pozitív hatásait. Ezért is fontos, hogy kezdj bele, mert akkor fogod csak igazán érezni, hogy mennyire fontos. (Ezt azért mondom, mert régebben én is hanyagoltam és nagy hiba volt – a szerk.).

nyújtás
Sportolás előtt soha ne kezdj el statikus nyújtást csinálni. Ezzel csak rontasz a helyzeten!

Ha használod az izmaidat futásra, úszásra, konditermi edzésre vagy bármilyen sportra, akkor nyújtás nélkül egyre merevebb leszel. Ilyenkor a testedet kevésbé mozgékonyabbnak fogod érezni, nehézkes lesz elkezdeni a különböző mozgásokat és érzni fogod, hogy ami régen könnyen ment, az ma már nehézkes. Emellett sérülékenyebb is leszel, mert a kevésbé rugalmas izmok és inak könnyebben meg tudnak húzódni, vagy rosszabb esetben könnyebben elszakadhatnak.

A rugalmasabb izomszövetekben jobb a véráramlás, ezért fontos, hogy eleget nyújts, mivel segíti a regenerálódást. Próbáld csak ki, hogy egy hosszú edzés után lenyújtasz. Már órákkal később is sokkal frissebb leszel, nemhogy másnap. Ha a nyújtás kimarad, akkor simán érezheted másnap, hogy mindened feszül és még megmozdulni is rosszul esik.

A mindennapi munka és a sok ülés hatására is történhetnek beszűkülések az ízületeidben és izmaidban, ezért ha nem sportolsz rendszeresen, akkor is fontos, hogy nyújts, mobilizáld magad. Gondolj csak bele, hogy az egész napi görnyedés az asztal felett mennyire egészséges. Egyáltalán nem, de segíthetsz rajta a nyújtással.

nyújtás
Ne hanyagold a nyújtást, mert úgy fogsz veszíteni a teljesítményedből, hogy észre sem fogod venni.

Arra figyelj, hogy hideg izmot sosem kezdünk el intenzíven nyújtani, mivel sérülésekhez vezethet. Ha teheted, akkor sportolás után nyújts, vagy melegíts be előtte rendesen. Vidd bele a nyújtást a hétköznapjaidba és érezd, hogy mennyivel hajlékonyabb és mozgékonyabb vagy. A különböző bajokat, mint a derék becsípődését vagy vállfájdalmakat is megelőzheted vele!