Ezeket válaszd fehér liszt helyett

2018. szeptember 6. |

Segítek nektek, hogy milyen alternatívák vannak a fehér liszt könnyed helyettesítésére!

A fehér liszt sajnos több rossz tulajdonsággal is rendelkezik, amivel egy élelmiszer rendelkezni tud. Itt van például a magas glikémiás indexe, ami 71, ez azt jelenti, hogy nagyon gyorsan felszívódik, ezért fogyasztása jelentős vércukorszint emelkedést eredményez. Már ez önmagában elegendő lenne ahhoz, hogy kicsit kevesebbszer kerüljön a tányérra az átlagosnál, de van más probléma is. A finomliszt nem tartalmazza a gabonaszem héját és a csírakezdemény részét, pedig ezek igen fontosak lennének, hiszen ezek tartalmaznak sok élelmi rostot, ami az egészséges emésztéshez nélkülözhetetlen.

Ha ez a kettő érv nem lenne elegendő, akkor még mindig találhatunk pár rejtett problémát. Sokan szenvednek gluténérzékenységben, de az is lehet, hogy a búzaliszt irritálja az emésztőrendszerét. Ilyenkor gyengeség, hányinger, puffadás is tapasztalható. Ezek miatt az érvek miatt is érdemes kerülni a fehér lisztet, mivel az ízén kívül nem vesztünk sokat. Nézzünk tehát pár példát, amivel jobban fogtok járni.

Zabpehelyliszt

A zabpehelylisztet használhatjátok piskóták, muffinok, palacsinták és még sok sütemény elkészítéséhez, de remek húsok panírozásához is. Amellet, hogy finom ételeket lehet belőle készíteni, az egészségünkre is kedvező hatást gyakorol, magas rosttartalmának és alacsony glikémiás indexének köszönhetően.

Rizsliszt

A rizsliszt is egy jó választás a fehér liszt helyettesítésére. Leginkább sós ételek elkészítéséhez ajánlom, mártások sűrítéséhez, panírozáshoz és tészták készítéséhez is kiváló. Glutén érzékenyek is nyugodtan fogyaszthatják.

Lenmagliszt

Ezzel talán kevesebbszer találkoztatok eddig, mint az előző kettő alapanyaggal. A lenmagnak magas a telítetlen zsírtartalma, ami hozzájárulhat a megfelelő koleszterinszint eléréséhez. A lenmaglisztet legjobb süteményekhez használni, remekül helyettesíti a liszt állagát. Ezen felül sűrítésre is használhatjuk.

Utifűmaghéj

Talán hallottatok már az utifűmaghéjról, ami rengeteg rostot tartalmaz, de szénhidrátot nagyon csekély mennyiségben. Igazi csoda alapanyagnak tartják. Leginkább palacsinták és kenyerek elkészítéséhez a legmegfelelőbb, de használatakor figyeljünk arra, hogy vízből képes a saját tömegének a húszsorosát is magába szívni.

Remélem ezzel a pár alapanyaggal tudtam új ötleteket adni, hogy egy kicsit kevesebbszer kerüljön fehér liszt a tányérotokra és kipróbáljatok pár újdonságot.