Diétás töltött paprika

2018. szeptember 7. |

Összetevők

  • 300 g darált csirkemell
  • 100 g basmati rizs
  • 4 db tv paprika
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 paradicsom
  • Kosárba 2 dl paradicsompüré
  • Kosárba
  • Kosárba bors
  • Kosárba fűszerpaprika
  • Kosárba szárított zöldségek
  • (tojás)
  • Kosárba (eritrit)
A Kosárba-ral jelölt termékeket egy kattintással a kosárba teheted!

Ezzel az igazán lágy és krémes diétás töltött paprika recepttel ismételten bebizonyítjuk, hogy diétában is vannak igazán házias fogások.

Diétás töltött paprika elkészítése:

A diétás töltött paprika elkészítéséhez legelőször a darált csirkemellet egy keverőtálba tesszük, illetve hozzátesszük a megmosott és lecsepegtetett basmati rizst. Előveszünk egy vöröshagymát, meghámozzuk és a felét nagyon apró kockákra vágjuk, és ezt is a húshoz tesszük. Hintsük meg egy kevés borssal és sóval, valamint szórjuk meg őrölt piros paprikával. Most az a lépés következik, hogy kézzel jó alaposan összedolgozzuk, hogy a paprika szép egyenletesen elkeveredjen a hússal és ne legyenek apró csomók se benne. Ezután a paprikákat megmossuk, kimagozzuk és a húsos keveréket beletöltjük úgy, hogy ne legyen nagyon tele, mivel a rizs meg fog főzés közben dagadni, és ha teletöltenénk túlnőne a paprikán és kirepedeznének.

diétás töltött paprika
A paprikák töltésénél figyelj, hogy csak háromnegyedig töltsd meg hússal, így nem fognak szétrepedni főzés közben.

Akinek esetleg a paprikák megtöltése után marad ki hús, amihez már nincsen paprikája, akkor üssön még bele 1 darab tojást és gombócokat formázva tegye a paprikákhoz. Ezután belehalmozzuk a paprikákat egy magas falú lábasba és felöntjük 2,5 dl paradicsompürével és körülbelül 3-4 dl vízzel. Annyi vizet mindenképpen töltsünk rá, hogy ellepje a töltött paprikákat a folyadék, de figyeljünk, hogy túl sokat se töltsünk, had őrizze meg a finom krémességét a paradicsom. Hozzátesszük a vöröshagyma megmaradt felét meghámozva, de nem felaprítva, és a paradicsomokat is egészben dobjuk a lábasba. Továbbá ízesítsük szárított zöldségekkel és aki édesebben szereti az eritritet/glicint is szórhat bele. Ezután magas hőfokra kapcsolva, egy fedővel lefedve a lábast, felforraljuk és hagyjuk rotyogni körülbelül 10 percig. Aztán alacsony hőfokra váltva addig főzzük míg a rizs és a paprika is teljesen megpuhul, ez körülbelül 50-60 perc lesz. Köretre már nincsen szükségünk hozzá, mivel a szénhidrátforrásunkat ez esetben a rizst, már a húshoz kevertük.

Diétában is fogyasztható étel.

Jó étvágyat!
A diétás töltött paprika elkészítési ideje: 1 óra 45 perc