Bolognai spagetti

2018. szeptember 13. |

Összetevők

  • 300 g alacsony zsírtartalmú darált marhahús
  • 100 g rizstészta
  • 2-3 koktélparadicsom
  • 1 db lilahagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • Kosárba
  • Kosárba bors
  • Kosárba 2 dl paradicsompüré
  • Kosárba bazsalikom
  • oregánó
  • kakukkfű
  • Kosárba kókuszzsír
  • Kosárba eritrit
A Kosárba-ral jelölt termékeket egy kattintással a kosárba teheted!

Diétában is nyugodtan meg lehet főzni az igazi olasz klasszikust, a bolognai spegettit. Csupán egy-két apró csavar és a hizlaló ételből, diétás fogást tudunk varázsolni.

Bolognai spagetti elkészítése:

Első lépésben vegyünk egy lilahagymát, azért pont lilahagymát, mert ennek a hagymának nagyon karakteres íze van, ami eszméletlenül jól érvényesül a bolognaiban. A hagymát hámozzuk meg és vágjuk fel apró darabokra. Ezután jöhet egy serpenyő, amiben kezdjünk el hevíteni egy kevéske kókuszzsírt, de nagyon ügyelve arra, hogy ne füstöljön az olaj, az sajnos a megégés jele lenne. A felmelegedett kókuszzsírba szórjuk bele a hagymát és dinszteljük üvegesre. Amint ezzel megvagyunk, rátesszük a darált marhahúst és a hőfokot alacsonyabbra állítva, együtt tovább pároljuk. Amint bebarnult a hús (ez körülbelül 5-10 perc múlva lesz), sózzuk és borsozzuk ízlés szerint, valamint reszeljük bele a megtisztított fokhagymagerezdeket is. Ezután öntsünk rá 2 dl paradicsompürét, figyeljünk nagyon oda a paradicsompüré vásárláskor, hogy ne tartalmazzon cukrot és más adalékanyagokat, illetve néhány friss, illatos paradicsomot is dobjunk bele, hogy legyen benne egy kevés harapható paradicsom is. Keverjük el és öntsünk rá 2 dl vizet is.

bolognai spagetti
Az igazi bolognai elkészítésének a legfőbb titka, hogy jó minőségű marhahúst és paradicsompürét vásároljunk, ha ezek megvannak nehéz lesz elrontani.

Kevés forralás után takarékra kapcsoljuk, elég ha csak gyöngyözik, hogy véletlenül se kapjon oda. Egy kávéskanálnyi oregánót, bazsalikomot, valamint egy kisebb csipet kakukkfüvet szórjunk bele. Ezután 1 kávéskanál eritritet is szórjunk rá, hogy a paradicsom savanykás ízét kompenzáljuk. Rátesszük a fedőt és körülbelül 30 perc alatt lassan készre főzzük, hogy a fűszerek ízei kellőképpen érvényesülni tudjanak és szépen besűrűsödjön a mártás. Amíg a hús készül, megfőzzük a rizstésztát is, aminek a vizébe egy kis kanálnyi kókuszzsírt és egy csipetnyi sót teszünk. Ne főzzük sokáig csupán 3 percig. Borítsuk a bolognai ragura a picit még kemény tésztát és forgassuk jó alaposan össze a mártással, hogy a tésztát mindenhol körbeölelje a forró paradicsomos szósz és a hő miatt teljesen meg is puhuljon. Egy kicsit be is fogja szívni a tészta a szószt. Tálaláskor tegyünk rá friss bazsalikomot, és már ehetjük is ezt a szaftos és persze egészséges ebédet.

Diétában is fogyasztható étel.

Jó étvágyat!
Bolognai spagetti elkészítési ideje: 45 perc