Banános zabpalacsinta

2018. augusztus 28. |

Összetevők

  • 1 db banán
  • Kosárba 30 g zabpehely
  • Kosárba 1 dl kókusztej
  • 1 db tojás
  • Kosárba kevés kókuszzsír
  • Kosárba eritrit
A Kosárba-ral jelölt termékeket egy kattintással a kosárba teheted!

Készíts reggelire vagy tízóraira egy hihetetlenül egyszerű zabpalacsintát, ami nem mellesleg nem tartalmaz lisztet és teljesen tejmentes.

Banános zabpalacsinta elkészítése:

A zabpalacsinta készítéséhez első lépésben a banánt meghámozzuk, majd 1 cm-es karikákra szeleteljük. Ezután a felszeletelt banánt tegyük egy keverőtálba. Hozzáteszünk egy feltört tojást, 30 g lágy zabpelyhet és ráöntünk 1dl kókusztejet. Ha nem szereted a kókusztejet választhatsz mandulatej vagy rizstejet is. Aki édesebben szereti, tehet hozzá egy teáskanálnyi édesítőt, például eritritet vagy glicint, de ez a lépés ki is hagyható, mert önmagában a banán is édesít rajta annyit, hogy finom legyen. Egy botmixer segítségével jó alaposan simára turmixoljuk, hogy ne maradjon benne semennyi csomó sem és egy sűrű palacsintatészta állagot kapjunk.

zabpalacsinta
Csupán csak szórj mindent egy keverőtálba és egyszerűen turmixold össze, legjobb ha jó habosra csinálod, ettől lesz szép légies a kész palacsinta.

Palacsintasütőben kevés kókuszzsírt hevítünk, nagyon figyelve, hogy az olaj ne égjen meg, ha füstöl az már sajnos megégett, ilyenkor elölről kell kezdeni. Ha ügyesek voltunk és nem égettük meg az olajat, akkor kisütjük benne a palacsinták mindkét oldalát. Ez a mennyiség körülbelül 4-5 kis palacsintára vagy 2 nagy palacsintára elég, ami pont egy reggeli, tízórai adagnak megfelelő lehet.

zabpalacsinta
Figyelj a palacsinták sütésénél, hogy a kókuszzsírt meg ne égesd.

A kész zabpalacsintát fogyaszthatjuk magában vagy cukormentes lekvárral, friss gyümölcsökkel, magvakkal, esetleg mogyoróvajjal. Én ez esetben a mogyoróvaj és egy kevés kókuszreszelék mellett raktam le a voksomat. Remélem nektek is ízleni fog.

Jó étvágyat!

Banános zabpalacsinta elkészítési ideje: 15 perc