5 fehérjeforrás csirkemell helyett

2018. augusztus 28. |

A csirkemellről sokaknak a fogyókúra jut az eszébe. Mégsem annyira jó választás, mint sokan gondolják. Ezért hoztunk 5 szuper alternatívát csirkemell helyett.

Véletlenül sem kell folyamatosan a csirkemellel kínlódni, még szigorú diétában sem. Ez viszont nem azt jelenti, hogy teljesen el lehet hagyni a húst, hanem azt, hogy vannak más fehérjeforrások, amiket nyugodt szívvel fogyaszthatsz. Segítségül összegyűjtöttem neked néhány alapanyagot csirkemell helyett.

csirkemell helyett
Próbáld néha ezeket a fehérjeforrásokat fogyasztani csirkemell helyett, mivel más az aminosav profiljuk és tartalmaznak egy csomó hasznos tápanyagot, amit a csirkemell nem.
Sovány marhahús

A sovány marhahús az egyik elsőszámú alternatívája a csirkemellnek, sőt összetétele még jobb is nála (purintartalma feleannyi, mint a csirkemellnek és magas a kreatin tartalma). Arra azonban szigorúan ügyelj, hogy a zsírtartalma 100 g-ban 6 g alatt legyen (soványabb részeit válaszd a marhának: fekete pecsenye, lábszár). Mellette szól még az is, hogy irdatlan mennyiségű étel készíthető el belőle és nem igényel sok fűszerezést ahhoz, hogy finom ízű legyen. Ha jót akarsz magadnak, akkor mindenképp érlelt húst szerezz be. Ebből a legsoványabb rész sem lesz rágós.

Lazac

Ha szereted a halféléket, akkor a lazacot már biztosan jól ismered. A jó hír pedig az, hogy megkérdőjelezhetetlenül remek diétás alapanyag a lazac is, mivel aminosav profilja kiváló. Ami viszont igazán különlegessé teszi, az a magas Omega-3 tartalma. Diétán kívül is próbálj belőle minél többet enni. Amennyiben itt is fontos az íz, mint a marhánál, akkor nyersen vásárold meg a boltban. Az előre fagyasztottaknak szinte semmi íze nincs és zsírtartalmuk is sokkal alacsonyabb.

Tojás

A tojás is jó minőségű fehérjeforrás, ami maximálisan fogyasztható diétában is. Magas biológiai értéke miatt, kiválóan hasznosul. Legjobb, ha reggelinek fogyasztod, vagy csak egy-egy étkezést váltasz ki vele. Könnyű változatosan elkészíteni, sütve vagy főzve is pillanatok alatt megvagy vele.

Garnéla

A garnéla szintén egy fehérjében gazdag, de zsírban szegény húsféle, ami telis-tele van antioxidánssal és a szereveztünknek nagyon fontos Omega-3 zsírsavval. Mellette szól még az az érv is, hogy irtó gyorsan elkészíthető, nem igényel sok hőkezelést, így a rohanós napokon is remek választás a garnéla. Jó összetételét tovább fokozza magas glicintartalma, ami manapság teljesen kikopott a magyar konyhából. Emellett kollagénforrásként is szuperül működik, ami segíthet a jobb emésztésben, valamint szebbé teszi a hajat, bőrt és körmöket.

Tonhal

Ha gyorsan elkészíthető változatot keresel a csirke helyett, akkor a tonhal egy kitűnő választás lehet. A konzerves fajtája a legegyszerűbb, de ilyenkor fontos figyelni arra, hogy extraszűz olívaolajos vagy vizes lében legyen. Ha jobb ízélményre vágysz, akkor válaszd a nyers formáját. Igaz nem túl olcsó, de a finom íze miatt érdemes megtanulni belőle pár nagyszerű fogást. Sushinak elkészítve nyersen is eheted.

Tehát ezekre az alapanyagokra gond nélkül lecserélheted bármikor a csirkemellet. Amikor már ezeket is beiktattad az étkezéseidbe, akkor már a csirkemell sem lesz olyan unalmas, mint előtte volt. Emellett ezeket az alapanyagokat amúgy is jó, ha sokat fogyasztod. Egészségesebb a teljesen változatos táplálkozás, az, hogy változó aminosav profilú húsokat eszel és mindegyiknek megvan a maga előnye. Beszéljük akár Omega-3 tartalomról vagy kollagénről.