5 egyszerű tipp az egészséges főzéshez

2018. augusztus 16. |

Itt az 5 legegyszerűbb tipp, amikkel erőfeszítés nélkül készíthetsz egészségesebb ételeket.

Tudom, hogy elsőre elég bonyolultnak és macerásnak tűnik, hogy hogyan is láss neki az egészséges életmódnak. Ezért szeretnék segíteni, hogy könnyebb dolgod legyen. Ez az 5 tipp nem fedi le teljesen az egészséges főzés minden részét, de ha elkezdesz párat megvalósítani belőle, akkor már egy nagy lépést teszel a saját egészségedért.

egészséges főzés
Körülbelül ilyen arányban legyen a hús, köret, zöldség a te tányérodban is. Pluszban locsold meg egy kevés olívaolajjal.
1. Figyelj a zsírokra!

Első lépésben cseréld le az étolajat/napraforgóolajat kókuszzsírra vagy tisztított vajra. Ez a kettő zsíradék sokkal egészségesebb megoldás az ételolajjal szemben. A kókuszzsír esetében nem szabad, hogy megrémítsen, hogy telített zsír, mivel közepes láncú zsírok (MCT) alkotják, amelyek megemésztése gyorsan történik. Fontos megemlíteni a tisztított vaj és kókuszzsír magas laurinsav, kapril- és kaprinsav tartalmát is, amely az agy számára ad energiát és nélkülözhetetlenek.

2. Sok zöldség!

Kezdj el figyelni rá, hogy egyre több zöldséget egyél. Elsőre csak azt próbáld megvalósítani, hogy minden étkezésedhez egyél zöldséget. Második lépésként kezd el emelni a zöldség mennyiségét, minimum 100 grammra étkezésenként. Harmadik lépésként kezdj el figyelni, hogy milyen zöldséget eszel. A paprikánál, uborkánál és paradicsomnál sokkal jobb a répa, cékla, zellerszár. A sok zöldségre minimum két dolog miatt van szükséged. Az egyik ok, hogy a benne lévő rostok segítik az emésztést. A másik ok pedig, hogy az alacsony glikémiás indexük miatt lassítják az ételek felszívódását, így kevésbé emeli meg a vércukrot, ami miatt kevésbé fog zsírként beépülni egy étkezés.

3. Figyelj milyen húst választasz!

A nagyon zsíros húsokból és a disznóhúsból kezdj el kevesebbet enni. Nem csak a telített zsírok miatt, amelyekből Magyarországon kiemelkedően sokat eszünk, hanem a magas purinsav tartalom miatt is. Inkább a csirkecombot, lazacot, tenger gyümölcseit, kacsahúst, soványabb marhahúst tartsd előnyben.

4. A fűszerek

Fűszereket bátran használhatsz. Azonban nagyon fontos dolog, hogy a fűszer, amit vásárolsz ne tartalmazzon cukrot. Nem is gondolnád, de rengeteg fűszer vagy fűszerkeverék tartalmaz hozzáadott cukrot, tartósítószereket, ízfokozókat. Ezeket a fűszereket kerüld el és inkább válassz olyat, amiben a növényeken kívül semmi más sincs. Itt találsz olyanokat.

5. Hagyd el a cukrot!

Hidd el van élet cukor nélkül is. Remek cukorhelyettesítők vannak, mint például az eritrit és a glicin. Ezek segítségével semmilyen desszertről nem kell lemondanod, ugyanúgy használhatod őket sütéshez, mint a cukrot. Viszont fontos, hogy nem kell őket kanálszámra enni, ugyanúgy ahogy a cukrot sem kellene és akkor nem okozna ennyi gondot. A reggeli teátba vagy kávédba dobhatsz egy teáskanállal, de próbáld az édes ételek mennyiségét lecsökkenteni. Sokan teljesen rá vannak kattanva a cukor miatt az édességekre, ezért csak lassú tempóban érdemes leszokni róla, mivel amúgy hihetetlenül meg fogod kívánni az édességeket.

Ugye, hogy nem is lesz ez nehéz elsőre? Igaz ezek tényleg az első lépések, de mindent az elején kell elkezdeni! Sok sikert!